Psychological aesthetics

2018 BMW AG Munich , Germany Carbon, C. C. Aesthetics and Experience 4,973.-- €
2016 DAAD (German Academic Mobility Organization) , Germany Carbon, C. C. Traveling expenses Japan 1,847.-- €
Bayerische Forschungsallianz (BayFOR), Freistaat Bayern , Germany Carbon, C. C. Vermeer studio (USA) [BayIntAn_UBA_2017_05] 3,664.-- €
Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Auf der Spur der Mond-Täuschung [Investigating the moon illusion] 2,000.-- €
Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Globales vs. lokales Verarbeitung von Schatteninformationen [Global and local processing of shadows] 1,935.60 €
2015 Bayerische Forschungsallianz (BayFOR), Freistaat Bayern , Germany Carbon, C. C. Erforschung technischer und malerischer Verfahren von Johannes Vermeer (USA) [BayIntAn_Uni_Bamberg_2016_05] 7,845.-- €
2014 BayHost (Bayerisches Hochschulzentrum für Mittel-, Ost- und Südosteuropa) , Germany Carbon, C. C. Integrative model of aesthetic experience—a cooperative project with the Republic of Serbia 1,000.-- €
BayHost (Bayerisches Hochschulzentrum für Mittel-, Ost- und Südosteuropa) , Germany Carbon, C. C. Cross-cultural study on the phenomenon of Kitsch—a cooperative project with the Republic of Serbia 970.-- €
Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Wenn aus Geometrie Gestalt wird: Untersuchung der kognitiven Verarbeitung von "Visionaries" (geometrischen Mustern) und deren Einfluss auf das Gefallen [Aesthetic processing and appreciation of „visionaries“] 1,973.50 €
2013 Virtuelle Hochschule Bayern (vhb) , Germany Carbon, C. C. Visuelle Wahrnehmung und wie sie uns täuscht: Praktische Implikationen für Werbung, Usability, Design und Ästhetik [Visual perception and deception: Practical implications for advertising, usability, design and aesthetics] 39.918,-- €
2012 Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Albrecht, S. Wahrnehmungspsychologische Untersuchung des Einflusses kognitiver Verarbeitungscharakteristika auf ästhetische Urteile [Fluency and aesthetic appreciation] 1,971.20 €
2011 Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Wahrnehmungspsychologische Untersuchung Mittelalterlicher Malerei [Perceptual investigation of medieval paintings] 1,976.80 €
BMW Group, Munich , Germany Carbon, C. C. Raumwirkung in Fahrzeuginnenräumen [Aesthetic Appreciation of car interiors] 72,545.09 €
Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Faerber, S. Sind Schönheitsideale unveränderlich? [Are ideals of beauty eternal?] 4,960.90 €
2010 Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Harsányi, G. Nutzung von Stil- und Motivinfor-mationen bei der Kunstbetrachtung [project 020602-03] 4.856,-- €

Ergonomics

2017 Brose Fahrzeugteile GmbH & Co. KG Bamberg , Germany Carbon, C. C. Interaktionsmuster bei PKW-Seiteneinstiegs- und Heckklappentüren [Patterns of interaction of car doors] 26,300.-- €
Bayerische Forschungsstiftung (Bavarian Research Foundation) , Germany Wartzack, S. Carbon, C. C. Wagner, P.-O. Methoden für die realitätsgetreue visuelle Wahrnehmung durch Eye-Tracking im Head-Mounted Display [Visual perception in head-mounted displays], joint project of FAU Erlangen, U Bamberg and BMW AG München 155,700.-- €
2016 National Science Foundation (NSF) , USA Likova, L. (PI) Tyler, C. Geer, T. Burton, J. Carbon, C. C. Harnessing the Power of Drawing for the Enhancement of Learning across Levels of Vision Function $400.000,--
2014 Orange labs , France Carbon, C. C. Cognitive maps 17,850.-- €
2012 Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung , Germany Carbon, C. C. Psychologische Faktoren der Nutzung und Entwicklung von e-Mobility Schnellladestationen [Psychological factors of using and developing fast charge capabilities in the e-Mobility sector] 294.000,-- €
2011 Sondertatbestand Drittmittelprojekte, University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Ambient Assisted Living (AAL) [project 020602-07] 2.092,93 €
Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Streffing, G. Ein 'Grundbaukasten' für ein aktives Altern in den eigenen vier Wänden - Unabhängigkeit, Sicherheit und Lebensqualität durch serienfertige und konstengünstige assistive Technologien [Cheap technology for ambient assistance] 4.989,-- €
Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Raab, M. Günstige RFID-Technologie zur Echtzeit-Erfassung von Bewegungsverhalten in psychologischen Feldexperimenten [Cheap RFID solutions for realtime measurement of trajectories in field experiments] 1.935,36 €
2010 Universität Bayern e.V. , Germany Carbon, C. C. Ivens, B. Schmid, U. Ästhetische Urteilsbildung. 25.000,-- €
ERC (European Research Council) , European Union Carbon, C. C. Psychological investigation of Ambient Assisted Living (within the European project FEARLESS = Fear Elimination As Resolution for Loosing Elderly's Substantial Sorrows) 164.800,-- €

Methods

2018 BMW AG Munich , Germany Carbon, C. C. Methods for Perceived Quality 23,470.-- €
2017 Bayerische Forschungsstiftung (Bavarian Research Foundation) , Germany Wartzack, S. Carbon, C. C. Wagner, P. O. Methoden für die realitätsgetreue visuelle Wahrnehmung durch Eye-Tracking im Head-Mounted Display [Visual perception in head-mounted displays], joint project of FAU Erlangen, U Bamberg and BMW AG München 155,700.-- €
2016 Virtuelle Hochschule Bayern (vhb) , Germany Wilbers, K. Carbon, C. C. Multivariate Auswertetools mit Köpfchen Teil 1/1 [Smart multivariate analysis tools part 1/2] 16,800.-- €
Virtuelle Hochschule Bayern (vhb) , Germany Wilbers, K. Carbon, C. C. Multivariate Auswertetools mit Köpfchen Teil 2/2 [Smart multivariate analysis tools part 2/2] 16,800.-- €
2015 Individual Coaching, Vienna , Austria Carbon, C. C. Fischer, U. C. Evaluating Ewoplass 6,000.-- €
2014 Virtuelle Hochschule Bayern (vhb) , Germany Carbon, C. C. Praxis der Fragebogenkonstruktion: Von der Idee bis zur Auswertung [Designing and analyzing questionnaires] 39,976.-- €
2013 Zepf, Landau , Germany Carbon, C. C. Fischer, U. C. EE-Pro-Skills2 6,000.-- €

Marketing & Innovation

2018 TTL / TTM Carbon, C. C. Assoziationen und Produktpräferenzen im Einzelhandel 4,284.-- €
2017 NixWieWeg GmbH, Parkstein , Germany Carbon, C. C. Bedürfnisorientiertes Buchungserlebnis—Phase 1 [user-oriented booking experience—phase 1] 19,706.-- €
2016 European Social Funds (ESF) & Bavarian Ministry of Science Carbon, C. C. Fit für Innovation — Kreativität und Innovationsfähigkeit in KMU netzgestützt trainieren [Fit for Innovation — Blended-Training of Innovation Capacity for SMEs] 179,740.-- €
2015 European Social Funds (ESF) & Bavarian Ministry of Science Carbon, C. C. Multimodal Marketing für KMU: Fünf Sinne zur erfolgreichen Präsentation von Produkten und Dienstleistungen nutzen [Multimodal marketing for SMEs: Using the five senses for successful presentation of products and services] 179,979.-- €
2014 European Social Funds (ESF) Carbon, C. C. Visual Marketing für KMU [Visual marketing for SMEs] 40,000.-- €
2013 Virtuelle Hochschule Bayern (vhb) , Germany Carbon, C. C. Visuelle Wahrnehmung und wie sie uns täuscht: Praktische Implikationen für Werbung, Usability, Design und Ästhetik [Visual perception and deception: Practical implications for advertising, usability, design and aesthetics] 39,918.-- €

Design

2012 BAUR Versand, Weismain , Germany Carbon, C. C. Color associations during web-based buying processes. 11.880,-- €
2010 Ständige Kommission für Forschung und wissenschaftlichen Nachwuchs (FNK), University of Bamberg , Germany Carbon, C. C. Faerber, S. Dynamiken des Gefallens von Objekten: Intra- und crossmodale Adaptationseffekte [Dynamics of object appreciation: Intra- and crossmodal adaptation effects] [project 020602-019] 5.000,-- €

Faces

2017 Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) , Germany Carbon, C. C. Gesichtsadaptationseffekte mit Informationen lokaler Merkmale—CA 917/7 [Figural Face Aftereffects with information of local features—CA 917/7] 189,235.-- €